SKOLKA_LOGO_v02 1 1

News Feed

Koťátka

Aktuální informace pro školní rok 2024-2025

Jak zvládnout vstup do MŠ
Pozitivní motivace

S dítětem si o školce hodně povídejte – vždy však v pozitivním smyslu. Povídejte mu o tom, co tam bude dělat, že si tam najde spoustu nových kamarádů a hraček. Nezapomeňte mu připomenout, že si pro něj vždy přijdete a po školce budete trávit čas spolu. Vyvarujte se výhrůžek typu: „Počkej, až budeš ve školce!“. Dítě se bude školky bát už předem.

Oblíbená hračka 

Může to být plyšák, panenka, autíčko, cokoliv, co má dítě rádo. Tato věc pak dítěti pomáhá, aby cítilo jistotu, že rodiče a domov stále existují, i když tam teď zrovna nejsou. 

Každodenní rituál 

Přicházejte do mateřské školy nejlépe v pevně stanovenou dobu. Nastavíte tak dítěti pravidelný režim a vytvoří se v něm důvěra a pocit bezpečí. Důležité jsou také rituály vyzvedávání ze školky. Je potřeba dodržet slíbený čas (po obědě, hned po svačince apod.), aby dítě získalo pocit jistoty a mohlo se na své rodiče spolehnout. Nikdy dítěti nelžete! Rituál si vytvořte podle toho, co má vaše dítě rádo, co je pro něj důležité. Ptejte se ho, jak by se mu to líbilo a dávejte návrhy.

Efektivní loučení 

Vždy dítě láskyplně ujistěte, že se vrátíte. Před vstupem do třídy se rozlučte, mazlete a pusinkujte, jak dlouho potřebujete. Vstup do třídy by pak mohl probíhat rychle s krátkým posledním loučením v momentu, kdy dítě je na odchod rodiče zcela připravené. Je to často zejména kvůli ostatním dětem, kterým je to potom líto. Samozřejmě i pro rodiče je proces loučení náročný. Dítě je velmi vnímavé a dokáže vycítit jejich úzkost. Je tedy důležité předat dítěti pozitivní energii.

Sebeobsluha 

Rozvíjejte u dětí potřebné dovednosti sebeobsluhy (při toaletě, hygieně, stravování, oblékání a obouvání). Dejte dětem prostor k samostatnosti. Dítě nebude ve školce později zažívat špatné pocity z toho, že je jediné, které se neumí obléknout, dojít na záchod apod.

Program na odpoledne

Společně s dítětem vymyslete program na odpoledne, na který se budete společně těšit.
Např. půjdeme na zmrzlinu, budeme si malovat, půjdeme na procházku s pejskem.
Cokoliv, co dítě baví a budete se na to společně těšit.

Seznam věcí:

Do skříňky v šatně:

  • pohodlné oblečení do třídy (tričko, tepláky/legíny/sukni, šaty-krátké, ponožky)

  • přezůvky do třídy (s pevnou patou)

  • oblečení a obuv na pobyt venku dle počasí

  • na odpolední odpočinek – pyžamo nebo noční košili, plyšáčka

Do boxíku v šatně:

  • náhradní spodní prádlo, ponožky, náhradní oblečení na ven i do třídy

  • pláštěnku

Vše, prosíme, označte značkou, nebo podepište!

Organizace dne ve třídě

6.30 – 9.30
scházení dětí, hry podle zájmu, individuální a skupinové činnosti, tělovýchovná chvilka, spontánní a řízení didaktické činnosti podle podmínek a aktuální atmosféry ve třídě
8.30 – 9.00
hygiena, postupná dopolední svačina
9.30 – 11.30
pobyt venku s tělovýchovným a vzdělávacím zaměřením (zahrada školy, okolí mateřské školy, vycházky do přírody)
11.30 – 12.15
hygiena, oběd, příprava na odpočinek dětí
12.15 – 14.30
odpočinek dle individuální potřeby, klidová relaxace s pohádkou, postupné vstávání, klidné alternantivní činnosti, hygiena, odpolední svačina
14.30 – 15.30
odpolední zábavné činnosti, skupinové a individuální hry dětí dle zájmu (třída,zahrada)